wymiana rozrządu a kąt wtrysków...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    wymiana rozrządu a kąt wtrysków...

    Ignorowanie tematow wlaczone. Zobaczymy czy to pomoze
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    wymiana rozrządu a kąt wtrysków...

    witam wszystkich!
    Mam mały problem i chcę się poradzić bo sam nie jestem dobry w sprawy mechaniczne.
    Byłem właśnie w warsztacie u elektryka na diagnostykę komputerową, gdzie komputer pokazał,że mam źle ustawiony kąt wtrysków na pompie wtryskowej ( 5,4 stopnia), czyli jak mi powiedziano że o 2 stopnie za dużo.
    Tenże mechanik pierwsze co zapytał czy miałem niedawno wymieniany rozrząd, gdy odpowiedziałem że tak (bo miałem wymieniany ok miesiąc temu), to stwierdził, że przy wymianie został źle ustawiony. Dzwoniąc od razu do warsztatu, gdzie wymianiałem kąplet rozrządu (pasek,rolki,pompa wody itd.), tamci stwierdzili, że to nie mozliwe, że te dwie rzeczy są od siebie niezależne.
    Proszę pomóżcie radą i własnyą wiedzą bo nie wiem który ma racje.
    Chodzi mi o to czy źle wymieniony i ustawiony rozrząd może miec wpływ na to że mam zły kąt wtrysków???
    Chodzi o Octavia1 1.9TDI ASV 110KM
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • handzol
      Ambiente
      • 2006
      • 212

      #3
      Dobry mechanik zawsze sprawdza ustawienie kąta wtrysku po wymianie rozrządu. Cytat zaczerpnięty z forum- W silnikach z pompami VP..jego złe ustawienie ma kluczowy wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Tylko zimnego...bo potem ECU odpowiednio wysterowywuje hydrauliczny przestawiacz kąta w zależności od obrotów i obciązenia silnika. Jesli mechanior zbagatelizuje ( a najczęściej się tak dzieje z powodu braku testera i wiedzy) temat sprawdzenia i korekty kąta po wymianie paska, moze powstać problem rozruchu. Jeśli kąt wtrysku jest ustawiony całkiem poza tolerancją ....mozemy odczuć spadek mocy i osiagów silnika gdyż przestawiacz pod pompą nie wyrabia sie z regulacją...gdyż brakuje zakresu regulacyjnego. Zazwyczaj owocuje to błedem w sterowniku 00550 w/g starego standartu albo 17656 w/g nowego...spritzbeginnregelung..regeldifferenz.
      Najczęściej zdarza się że mechanior który zabiera sie za wymiane paska robi sobie znaki farbą oznaczajac połozenie kół paska zębatego...zdejmuje pasek i zakłada nowy z uwagą aby namalowane wcześniej "punkty odniesienia" pokrywały się. Nawet jeśli prawidłowo to wszystko ustawi to i tak trzeba sprawdzić ustawienie pompy w stosunku do wału gdyż wystarczy lekko zmienić napręzenie paska napinaczem i mamy rozjechane parametry. Jest o tym sporo napisane na forum.

      Komentarz

      • slavi
        Rider
        • 2004
        • 422

        #4
        nie tylko zimnego

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Dzięki handzol za odpowiedź.
          proszę wszytskich o wiecej opinii w tym temacie,ponieważ mechanik który mi robił rozrząd jest chyba nie douczony w tym co robi-na to wygląda. Gościu twierdzi z uporem,że ustawienie na znaki paska musi być dobre i że nie ma nic wspólnego z kątem wtrysku. Po mocnych naciskach z mojej strony powiedział że jutro pogada z "pompiarzami" i dowie się jak to jest.
          Jeżeli nie chce wam sie rozpisywać, a były takie tematy to wrzućcie proszę linka.
          Dzieki
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • handzol
            Ambiente
            • 2006
            • 212

            #6
            Usiądź wygodnie w fotelu i wpisz do szukajki Kąt wtrysku,potem tylko czytaj.

            Komentarz

            • magart
              Ambiente
              • 2008
              • 146

              #7
              Z przykrością muszę stwierdzić, że większość mechaników nawet książki serwisowej w ręku nie mieli... Zapewne mają doświadczenie, niektórzy wieloletnie, ale tak jak napisałem rzadko poparte aktualną wiedzą teoretyczną.
              Smutne to niestety, tym bardziej, że padamy niejako ich "ofiarami".

              Tyle OT z mojej strony, bo się ostatnio zdenerwowałem, jak usłyszałem od mechanika, że on jak by musiał każdą śrubkę dokręcać kluczem dynamometrycznym to by na chleb nie zarobił. Że w łapach ma wyczucie i tylko przy głowicy taki sprzęt jest nieodzowny.
              Ale w książkach jakoś jest napisane jakie siły się używa, czyli po coś to jest... Zresztą wiele innych ważnych rzeczy też jest, takich choćby jak kolega powyżej napisał.
              a jednak GOLF...

              www.magaczewski.pl

              Komentarz

              • Tomek_dx
                Rider
                • 2008
                • 398

                #8
                Załączę kilka skrótów z różnych źródeł mam nadzieję że autorzy mi wybaczą ale mam w jednym pliku taką wiedzę w pigułce

                VAG 01->04->000
                2ga pozycja od lewej - zakres między 49 a 52 będzie idealnym ustawieniem kąta wtrysku

                Przed popuszczeniem 3 śrub mocujących pompę (klucz13) sprawdzamy dokładnie ich położenie

                - po popuszczeniu śrub zakładamy klucz22 na centralną nakrętke i bardzo bardzo delikatnie przestawimy w odpowiednim kierunku (w moim przypadku przestawienie z 136 na 52 rozmiar szczeliny zmienił się ok 0.5mm

                - i teraz kierunki - kręcąc kluczem w lewo wartości kąta się zmniejszają, kręcąc w prawo zwiększaj się

                A kąt wtrysku można ustawiać na chodzącym silniku (ale potrzeba 2 osoby, albo jedna zdolna).
                Paląc i gasząc silnik ciężko wcelować się odpowiednio. Śruby popuszczone tylko tak żeby pompa się ruszała (nie latała), odpalamy silnik, jeden czyta wartość na kompie i mówi co i jak a drugi ruszą pompą, jeśli jest OK, gasi silnik a ty trzymając pompę nieruchomo dokręcasz mocno przynajmniej jedną śrubę (oczywiście tą co łatwiej) dokręcasz mocno wszystkie śruby i kontrola.
                Przy takim ustawianiu różnica po dokręceniu śrub nie jest większa jak 1 jednostka (chyba że komuś łapami telepie ) i można bez problemu ustawić kąt na 51.

                Wersja na 1 osobę różni się tym że laptop stoi na stołku (itp) tak żeby się widziało jaka jest wartość przy odpowiedniej, jedną ręką trzymać pompę a druga dokręcać śrubę tą z przodu, zgasić silnik i dokręcić resztę.
                Załączone pliki
                Tomek

                Komentarz

                • strazakp
                  Elegance
                  • 2008
                  • 819
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Dzięki Tomek.
                  Odpowiedz mi jeszcze tylko na jedno pytanie:
                  czy taką czynność zawsze się robi po wymianie rozrządy? i czy ustawienie tylko na znaki pasek może spowodować to co ja mam, tzn.złe ustawienie kąta wtrysku?
                  Pozdrawiam
                  Piotrek
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz

                  • pleban
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 580

                    #10
                    z tego co mi mówili - również w gdańsku i Rumii - tą czynność zawsze wykonuje się przy wymianie rozrządu z prostej przyczyny - jesli trzeba poprawić to znów się trzeba dostać do rozrządu jak w Twoim przypadku.
                    Wtedy jest podwójna robota i pewnie koszt również :|
                    była O1 1,6 102 KM
                    była O1 1,9 TDI 90 KM
                    była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                    był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                    jest Ford Tourneo Courier

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      Zawsze należy przynajmniej skontrolować kąt wtrysku. Ja niedawno miałem wymieniany rozrząd i regulacja kąta nie była potrzebna ponieważ nic się nie przestawiło i kąt miescił się w dopuszczalnym zakresie wahań. Może dlatego że sprowadzona Octa była serwisowana w ASO i rozrząd był na oryginalnych częściach a ja również zdecydowałem się na te same firmy co w oryginale czyli pasek Gates lub Conti wzmacniany, rolki INA pompa wody SKF. No i nie było ściągane koło z wałka rozrządu. Kontrola jest bardzo prosta. Zainwestuj w interfejs z allego, VAG Com oczywiscie z netu i poczytasz trochę i sam staniesz się diagnostą który za podłączenie do kompa bierze 200 pln)

                      Odpowiedź na drugą część pytania to tak, ustawiony na znaki pasek może zmienić kąt wtrysku, wystarczy troche mocniej lub slabiej napiąć rolką nowy pasek.
                      Tomek

                      Komentarz

                      • abyss
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 245

                        #12
                        Jak jest z benzynami, analogicznie?
                        ...

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          abyss, a gdzie w benzynowym silniku masz pompe wtryskowa?

                          Zamieszczone przez slavi
                          nie tylko zimnego
                          Rozwin. Bo u mnie po wymianie wtryskiwaczy kat wtrysku opoznil sie do ok 21 jednostek (pokazywanych na vagu) zamiast ok. 50. Jest problem gdy silnik postoi po nocy i jest kolo 0 stopni. Na cieplym silniku nic sie nie dzieje. Moze oprocz zawyzonego spalania i cichszej pracy silnika (tak mi mi sie wydaje albo to opony). Trzeba w najblizszym czasie ustawic dobrze kat.
                          A co do porady Tomek_dx, to przestawienia to powinno sie robic na cieplym silniku bo kat pokazywany w tdi timing jest w funkcji temperatury paliwa a ustawiane "51" jest blisko niebieskiej linii w tdi timing na rozgrzanym silniku.

                          [ Dodano: Wto 02 Gru, 08 23:49 ]
                          Tomek_dx, wlasnie widze skad czerpales wiedze :P
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • bielinek
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 157

                            #14
                            Podepnę sie pod temat bo widzę, że coś dzwoni ale nie wiadomo w którym kościele:P. Na początek kilka ogólnych zasad:
                            1) kąt wtrysku powinien być sprawdzony i ustawiony ZAWSZE gdy jest robione coś z rozrządem, pompą wtryskową i innymi komponentami zaopatrywanymi przez pasek rozrządu.
                            2) przy pomocy VAG kąt sprawdza się TYLKO i WYŁĄCZNIE w trybie "Ustawień podstawowych" (tzw basic settings) do tego jak ktoś zauważył silnik musi byc GORĄCY (pow. 80 stopni)
                            3) Co do wymiany rozrządu na farbę...bez komentarza...może się udać a może nie. Zawsze powinna być blokada na wałek rozrządu (zakładana od strony pompy podciśnienia) i blokada pompy wtryskowej (na ww zdjęciu widać nawet dziurę na pin blokujacy). To tego silnik ustawiony w pozycji TDC (znaki na kole dwumasowym).
                            4) warto dodać, że śruby blokujace koło pasowe pompy były produkowane w 2 modelach - tzw śruby scięte (jak gdyby zaostrzone na końcu) SĄ JEDNORAZOWE to znaczy że ko każdym poluzowaniu należy wymienić je na NOWE. Stąd na początku wykręca się całkowicie jedną aby sprawdzić z jakim rodzajem mamy do czynienia (czy musimy zamawiać nowe śruby czy można wkręcić stare)
                            5) Śruby jednorazowe wkręca się momentem 20Nm po czym kontroluje kąt wtrysku jeśli potrzeba poprawić, z tego stanu (nazywa się to Stage I) można je poluzować. Potem znowu dokręca się je momentem 20Nm i dodatkowo obraca o odpowiedni kąt (chyba 90 stopni)(Stage II). Po osiągnięciu tego każde zluzowanie = wymiana 3 śrub. Stąd nie polecam samodzielnego grzebania (chyba że mamy klucz dynamometryczny z kątomierzem)
                            6) Przed wymiana rozrządu warto zapytać mechanika czy wie co będzie robił? Czy może powiedzieć jak to zrobi. Jak pierdolnie coś o farbie...dziękuję wychodzę. W końcu bierze za robotę nie małą kasę dostaje nowe części i wart kilkadziesiąt tysięcy samochód...

                            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                            ________________________________________

                            Komentarz

                            • slavi
                              Rider
                              • 2004
                              • 422

                              #15
                              Zamieszczone przez bradley
                              Zamieszczone przez slavi
                              nie tylko zimnego
                              Rozwin. Bo u mnie po wymianie wtryskiwaczy kat wtrysku opoznil sie do ok 21 jednostek
                              Wymiana wtrysków to rozpięcie rozrządu, wyjęcie wałka i totalne rozregulowanie więc nie wiem po co to akurat tu jako argument.


                              Kąt wtrysku przed uruchomieniem silnika nie jest regulowany przez sterownik i korygowany w miarę możliwości przez pompę.
                              Jeśli się ustawi prawidłowo na +-51 to na zimnym czy na gorącym zawsze przed uruchomieniem będzie to 51(chociaż tego nie zobaczymy - po to robi się 'basic settings' blokując pompę na zero wyłączając korekty sterownika).
                              Dopiero po uruchomieniu następuje korekta w zakresie jaki jest wymagany i pompa wtryskowa umożliwia oczywiście wszystko w tolerancji).

                              Przed uruchomieniem oprócz prawidłowego statycznego ustawienia rozrządu na +-51 ma znaczenie temperatura otoczenia i sprawny czujnik temperatury.
                              Sterownik dzięki temu czujnikowi wysterowuje dawkę.
                              Wiemy że 'pierwsze' modele (długo ten błąd produkowali) po przejechaniu +-70kkm mają problem z odaplaniem na ciepło. Sterownik zmniejszał dawkę, bo przy nowych pompach nie potrzeba było większej do rozruchu, trochę przechodzone nie dają faktycznie takiej dawki jak założona.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Zamieszczone przez slavi
                                Wymiana wtrysków to rozpięcie rozrządu, wyjęcie wałka i totalne rozregulowanie więc nie wiem po co to akurat tu jako argument.
                                Co??? Wtryskiwaczy, a nie pompy wtryskowej :idea:
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • slavi
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 422

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Zamieszczone przez slavi
                                  Wymiana wtrysków to rozpięcie rozrządu, wyjęcie wałka i totalne rozregulowanie więc nie wiem po co to akurat tu jako argument.
                                  Co??? Wtryskiwaczy, a nie pompy wtryskowej :idea:
                                  racja, z PD się mi pokręciło :-D .... przed kawą to jeszcze pisałem :lol:
                                  może zasugerowałem się tą zmianą kąta wtrysku ...

                                  a może szklanki/popychacze były wymieniane?

                                  Komentarz

                                  Pracuję...